Titanic Kehaneti |
15 Nisan 1912 gecesi daha ilk seferinde bir buz dağına çarpmış ve yaklaşık iki saat kırk dakika içinde Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülmüş RMS Titanic isimli White Star Line şirketine ait Olympic sınıfı bir yolcu gemisinin batışı ile ilgili alternatif teoriler.
Murdoch'un emirleri
Birinci Subay Murdoch
Titanic, New Foundland'ın Grand Banks güneyi açıklarında seyir etmekteydi. Gözcüler Frederic ve Fleet gemi'nin ön tarafında tam olarak seçilemeyen büyük bir buzdağı farkettiler. Kaptan Smith'in durumunda olduğu için, Birinci subay Murdoch'in çarpışma sırasında vermiş olduğu emirler ile ilgilide çok fazla iddia ortaya çıkmıştır. Genel olarak kabul görülen, Murdoch'ın "Tam Sancak Tarafı" (Gemi'nin dümenini bir yöne çevirmek için kullanılır) şeklinde emir vermiş olduğudur. Bu sayede gemi dönecek ve muhtemel bir çarpmadan kurtulacaktı. Kaza sırasında köprüye giren ve birbirlerini gören Dördüncü Subay Joseph Boxhall tarafından, Murdoch'a geminin makina dairesine bağlı telegrafı "Tam tornistan"'a getirmesi rapor edildi. Boxhall’ın bu ifadesini makina dairesi yağcısı Frederick Scott yalanlanmıştır. Ona göre motor odası telegrafı önce "Dur" işaretini göstermekteydi. Ayrıca Kazan dairesinin çavuşlarından Frederick Barret ise kazan'daki ateş göstergelerinin önce tam da olduğunu daha sonra dur'a gittiğini ifade etmiştir. Tam o esnada veya daha önce Murdoch iskele tarafına tam bir dönüş emri vermiş olabilirdi. Serdümen subayı Alfred Olliver çarpışma esnasında köprüye doğru giderken bu emri duydugunu ifade etmiştir. Burada denenmeye çalışılan ve sağa doğru kalma manevrası olarak bilinen bu hareket, dümen yekesini tamamen sola taşımak bu sayede geminin sağa dönmesini sağlamak ve kalan arka kısmı buzdağından uzak tutmaktı. Yapılan bu manevra gemi'nin arka tarafının buzdağına asla çarpmayacağı konusunda ifade veren diğer mürettabat üyeleri tarafındanda desteklenmiştir. Çarpışma esnasında dümende olan dördüncü subay Robert Hichens ve köprüde olup olmadığı tam belli olmayan dördüncü subay Boxhall, her ikiside Murdoch'in Hichens'e verdiği son emrinin "Tam sancak tarafı!" olduğunu ifade etmişlerdir.
Kömür stokları
Ohio State Üniversitesinden, Mühendis Robert Essenhigh bir teori ortaya attı. Ona göre gemi buz dağına çarpmamıştı. Kazan dairesindeki bir kaza sonucu yangın çıkmış ve bu yangın kömür stoklarına sıçramıştır. Titanic okyanusta büyük bir tehlike içerisi de yol alırken, yangın kontrol altına alınmıştır. Aynı kaza Titanic Sounthampton limanından ayrıldıktan hemen sonrada olmuştur.
Gandiner'e göre gemi batmadı
Birbirlerine benzeyen Olympic ve Titanic
Titanic ile aynı büyüklükte iki kardeş gemi daha yapılmıştır. Aynı şirkete ait bu gemilerin isimleri Olympic ve Britannic. En bilindik teori burada başlıyor. Robin Gandiner'in kitabı Titanic: The Ship That Never Sank? göre Titanic sigortadan para almak için batırıldı. Gandiner: 1911'de Titanic'in sahibi olan White Star'a ait "Olympic" İngiliz Donanması'na ait HMS Hawke adlı gemiyle çarpıştı ve derin bir yara aldı. Ancak Donanma bu suçu reddedince şirket tazminat alamadı. White Star ise ismini Titanic diye değiştirdi ve sigortadan para alabilmek için gemiyi batırdı. Gardiner'e göre lombar sayısının farklı olmasının temelinde de bu yatıyor.
Kompansatör - Isıtma boruları
Alternatif Titanic Teorileri-1 |
Titanic'in batışı
James Cameron ve marine ressamı Ken Marschall geminin tamamen havaya kalktığını yapımlarda işliyor Görgü tanıklarına göre Titanic'in arkası havaya kalkmış, şalterler atmış ve hemen sonrasında karanlıkta sağır edici bir sesle gemi son iki bacasının arasından ikiye kırılmıştır. Şiddetli bir düşüşün ardından havaya tekrar kalkmış (90 derecelik bir açı ile) ve batmıştır. Mühendisler bunu geminin fazla ağırlıktan ve gerilimden dolayı meydana geldiğini ileri sürmüşlerdir. Fakat, Roger Long'un teorisine göre; gemi genleşme sonucu batmıştır. Gemi 11°'lik bir açıyla havaya kalktığında, soğuk deniz suyu geminin içinin sıcak kalmasını sağlayan sıcak su tanklarının bulunduğu bölmeye ulaşmıştır. Bunun sonucunda alt kısım esneyerek bölünmüştür. Ken Marschall'ın çizmiş olduğu resim, Titanic'in enkazını göstermekte. Geminin kırıldığı noktada 5 adet silindir biçiminde tank görülüyor. Roger Long'a göre genleşmeye ve kırılmaya neden olan bu sıcak su tankları.
Mumya[değiştir
En bilinen teori ise lanetli mumyadır. Sir James Cole'un babası Mısır'da Ramses mumyasının kazılarına katılan 70 kişiden biriydi. Cole kazılardan kısa bir süre sonra diğer arkadaşları gibi esrarengiz bir şekilde hastalanıp ölmüştür. Üstelik cenazesini taşıyan gemi de Akdeniz'de kaybolmuştur. Oğlu James Cole ise annesi ve kız kardeşini evlerinde çıkan bir yangın sonucu kaybetmiştir. 18 yaşına kadar yetiştirme yurdunda yaşamak zorunda kalan ama Cole, sonraları White Star Line şirketine ortak olmuştur. Fakat şirketin gemileri teker teker batmaya başlamış ve basında Cole'ün üzerine gelmeye başlamıştır. Son olarak şirket en büyük kozu olan üç büyük gemiyi yapmaya karar vermiştir. Titanic, Britannic, Olympic. Olympic'in yapımı bittikten ve suya indirildikten sonra, 5. seferinde HMS Hawke adında bir gemi ile çarpışmış ve 12 metrelik bir yarık almıştır. Gemi zorlu bir yolculuk sonrası karaya ulaşmış ve Titanic'in yapımı tamirat nedeniyle aksamıştır. (Olympic'in hangara çekildiği ve burada kundaklandığı teorisi vardır.) Britannic, hastahane gemisi olarak kullanılmaya başlandığında, Birinci Dünya Savaşı'na katılmış ve bir mayına çarpıp batmıştır. Teoriye göre mumya Titanic'e yüklenmiştir ve kaza gerçekleşmiştir. Gemi batarken mumyada kaçırılmıştır.
Su geçirmez kapılar
Titanic'te bulunan su geçirmez kapılar, bir teoriye göre açıktı. Buzdağının görünür bir zararı olmaması sonucu kapatılmayan kapılar geminin batmasına neden oldu.
Alıntı;http://tr.wikipedia.org/
0 yorum:
Yorum Gönder